Concept-cars la Frankfurt 2009

Ep 1 - BMW Vision - HIBRID Diesel
E clar... toata lumea pune din ce in ce mai mult accent pe "ecologizare".
Pana nu demult, chestii care tineau de domeniul SFului au ajuns o realitate.
Probabil "pionierul" acestei tendinte a fost vestitul Toyota Prius, care a avut un mare succes de piata in versiunea hibrida.

Iata ca si la Frankfurt au aparut unele chestii la care nu ne-am fi asteptat acum 1 an sau 2.

Sa incepem cu inceputul... hibrizii...

BMW Vision EfficientDynamics Concept

Vrea sa fie un hibrid diesel care insa vrea sa impresioneze prin aspect si performata.
Se pare ca atinge 100 km/h in 4.8 secunde, viteza maxima fiind de 250 km/h.
Consumul mediu insa se estimeaza a fi la doar 3,76 litri motorina / 100 km şi emisiile de CO2 cica vor fi de 99 grame / kilometru.
Motorul Diesel de 1.5 litri are nu mai putin de 163 CP, iar impreuna cu celelalte 2 motoare electrice insumeaza o putere de 356 CP.
S-ar parea ca acumulatorii motoarelor electrice se pot incarca si la priza (complet) in 2 ore.
Rezervorul de motorina de doar 25 litri si acumulatorii complet incarcati se pare ca ofera o autonomie de aproape 700 km.
Impresionant pentru un automobil sport.

Sigur, asta si datorita greutatii de 1400 kg si coeficientului aerodinamic destul de mic, de 0.22 ... (pentru comparatie, un McLaren F1 are un coef. aerodinamic de 0.32 iar Bugatti Veyron 0.36, noua Totota Prius se pare ca ar avea 0.25, insa e de notat ca Tatra T77 fabricata prin 1934 avea un remarcabil 0.212).






sursa (c): ProMotor.ro

Nissan Skyline R34 cu motor de broscuta

Baietii astia au postat un filmulet cu Nissan Skyline R34 (se pare ca cel folosit la filmarile pt Fast and Furious 4) care are motor de ... broscuta.

Probabil o fi fost folosit in filmari pentru scene in care un adevarat Skyline ar fi fost mult prea predispus la "julituri".



sursa (c): GTR USA Blog
via ProMotor

Preview - Salonul de la Frankfurt 2009

Si iata ca e aproape - intre 17 si 27 Septembrie se va desfasura bine-cunoscuta expozitie bi-anuala de pe meleagurile Germaniei.

Trendul evident este de a prezenta concept-cars, insa si tendinte "ECO" (sau "Green") ale modelelor existente.

Cateva "hituri" ale evenimentului:

- BMW Vision EfficientDynamics Concept

- Citroen 2CV Concept

- Renault Fluence Zero Emissions Concept

- Hyundai ix-Metro Concept

- Volkswagen L1 Concept

- Volkswagen E-Up Concept


- Bugatti Galibier

- Lamborghini Reventon Roadster

- Mercedes SLS

- Lexus LF-Ch

- Audi R8 Spyder

- Hyundai ix35 (inlocuitorul lui Tucson)

- MINI Roadster Concept


... si cate si mai cate...

sursa imagini (c): http://www.promotor.ro

Preluari spectaculoase?

Stim cu totii ca indienii de la Tata Motors au preluat uzinele Jaguar si Land Rover (mandria si renumele britanicilor) anul trecut, cumparandu-le de la Ford.

Iata insa ca se anunta si alte preluari spectaculoase (mai mult prin natura cumparatorilor care s-au anuntat interesati de aceste tranzactii):

Canadienii de la Magna (in asociere cu banca ruseasca Sberbank - si probabil uzinele ruesesti GAZ) vor cumpara pachetul majoritar Opel si Vauxhall de la General Motors.
"Consiliul de administratie sustine oferta facuta de consortiului Magna si Sberbank pentru cumpararea unui pachet majoritar in filialele europene Opel/Vauxhall", afirma gigantul american GM intr-un comunicat.
sursa (c): HotNews.ro
Se prevede ca Opel sa inceapa productia la uzinele GAZ.
"Cel mai controversat moment al negocierilor a fost chestiunea legata de proprietatea intelectuala a Opel si de tehnologiile sale. GM nu a vrut sa le cedeze noilor proprietari, dar a facut concesii", scrie ziarul rus Vedomosti.
sursa (c): HotNews.ro

Chinezii de la Beijing Automotive se aliaza cu suedezii de la Koenigsegg pentru a prelua integral Saab de la General Motors.
De mentionat ca suedezii de la Koenigsegg au doar 45 de angajati, anul trecut au vandut cam 20 de masini cu preturi care se invart in jurul valorii de un milion de euro bucata...
sursa (c): HotNews.ro

Si, nu in ultimul rand, chinezii de la Geely sunt singurii interesati in mod serios sa cumpere Volvo - tot de la GM.
"Ford nu a confirmat interesul chinezilor pentru Volvo, iar surse apropiate spun ca americanii nu sunt inca hotarati daca sa vanda marca suedeza, tamandu-se ca va urma un flux al proprietatii intelectuale a Volvo catre China."
sursa (c): HotNews.ro

Cu alte cuvinte...

GM face un "Garage Sale", si multi incearca sa cumpere brand-urile la pret redus... Chinezii sunt niste candidati periculosi, intrucat e clar cam la ce calitate (dar si la ce preturi) ar ajunge "copiile fidele 100%" ale design-urilor de la marile firme...

Insa... "niciodata sa nu spui niciodata" - dovada clara este Tata (din fosta colonie engleza) care acum detine cu acte in regula emblema luxului si grandorii britanicilor.



(c) Logo-urile General Motors, Opel, Vauxhall, Magna, Saab, Koenigsegg, Beijing Automotive, Volvo, Geely apartin proprietarilor marcilor respective

Renault FLUENCE

Good bye Megane Sedan, Hello Fluence!

Discutand cu un coleg la o tigara (mersi Eagle) am aflat ca "ni se pregateste ceva"...

Se pare ca, mergand pe principiul aplicat la "Clio / Symbol", in urma caruia vechiul Clio Symbol a ramas "Symbol", ca fiind sedanul produs in Turcia, Renault va rupe legatura intre denumirea "Megane" si conceptul sedan.

Noul nume - Fluence. Un nume care (dupa cum imi suna mie) exprima intr-un cuvant liniile exterioare ale masinii, insa si design-ul interior.
Pentru o masina la limita clasei compacte mici, la cei 4.62 metri lungime, cred ca va avea loc destul de mult, iar ambianta interioara care deriva din hatch-backul Megane 3 va fi una extrem de placuta.
Iar cireasa de pe tort ar fi ca (se pare) in 2011, Renault va lansa o versiune 100% electrica. Interesant nu?

sursa imagine(c): http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1823/4826890/11/renault-fluence.jpg

Ma bucura sa vad ca Renault iese din nou in fata cu un concurent serios pentru deja celebrele Fiat Linea sau KIA C'eed - era de asteptat, mai ales avand in vedere ca design-ul e bazat pe Megane 3, care, la randul lui s-a lasat asteptat destul de mult.
De asemenea, cred ca ca elementele specifice Renault (siguranta maxima inca de la versiunile entry-level, pretul mic pentru dotari generoase) si chiar cele specifice Nissan (cutie automata cu transmisie continuu variabila - vezi Nissan Murano) vor face din acest automobil o alegere cel putin interesanta.

OK, si... de unde vine? Pai - atat Megane 3, Laguna 3 si mai nou si Fluence se pare ca imprumuta multe din ideile inmagazinate in conceptul... "Fluence" prezentat inca din 2004.

sursa imagine(c): http://www.seriouswheels.com/pics-2004/2004-Renault-Fluence-Concept-FA-Wheels-Turned-1600x1200.jpg

Bravo lor! si ... La mai mare!

Iata si un filmulet cu noul Fluence.



sursa articol (c): http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-6095925-video-renault-aduce-noiembrie-piata-romaneasca-berlina-fluence-care-inlocuieste-megane-sedan.htm

[Later Edit]

Se pare ca Fluence se va fabrica si in Korea, de catre divizia estica a aliantei Renault-Nissan, numita... Samsung Motors.
Da, Samsung nu face doar LCD-uri si DVD Player-e, s-au apucat de masini. Se pare ca au si contribuit serios si la design-ul noii game Renault, inca de la Koleos, care poarta la ei denumirea "QM5".

Modelul "omolog" al lui Fluence, denumit "SM3" s-ar parea ca vrea sa atace chiar si piata Statelor Unite si este menit sa inlocuiasca deja batranelul Nissan Sentra. Succes!

"Current internet buzz revolves around contract talks Penske is having with Renault, and their Korean Samsung division. This would be a quick way for Renault to get back into the US market, using designs that are already in production, and equipped with Nissan powertrains that already meet US standards. Samsung offers 5 different vehicles in the Korean Home Market; The SM3 (Which is a Nissan Sunny/Sentra, and already set to be discontinued), the New SM3, the SM5, the SM7, and the QM5."


sursa (c): http://blog.cardomain.com/2009/08/05/pure-speculation-saturns-new-models-after-the-roger-penske-takeover/

Dodge Ram 1500 HEMI - Impresii

In 2008 am avut ocazia sa observ "pe viu" dimensiunile incredibile ale masinilor americane. Am mai vazut si pe la noi "imensitati", insa erau destul de rare si nu aveam timp sa le studiez destul - sau (din te miri ce motiv) ma simteam ciudat...

Ei bine, un model care m-a impresionat foarte tare la prima vedere a fost un imens pick-up - un Dodge Ram - si nu orice Ram, ci un 1500 HEMI.

Am citit mai multe despre masina, si am continuat sa fiu uimit Grin...
Motorul HEMI Magnum V-8 de 5,7 litri are 345 CP la 5600 rpm, cu un cuplu de 488 Nm la 4400 rpm.

Impresionant? Sa facem si o comparatie...
Pe Dodge Ram 2500 si 3500 se poate opta pentru un motor Magnum V-10 de 8,0 litri, care, ofera 305 CP la 4000 rpm si 597 Nm la 2800 rpm.
HEMI-ul pare totusi interesant, nu?



Iata si ce scriam anul trecut pe blog referitor la aceasta "specie" de automobile:

American Trucks... Big, Big, Big

Whenever I saw a Hummer H2 back home I felt like my car is really small compared to it.
I guess in my mind the Hummer H2 was pretty much the biggest street car there was...
(not including of course the trucks for cargo delivery)

After a week in the US, I had the chance to see some superbe species of pick-ups (such as the Dodge Ram 1500 Hemi, the Ford F-350 or the Chevrolet Silverado) or All-American SUVs (Chevrolet Tahoe, GMC Youkon)
I then saw a Hummer H2 rolling down the street.
I swear it looked like a toy car compared to these ones.

That's US trucks for you! Big, Big, Big...

Cadillac Escalade - Test Drive

Am scris acest articol in 2008, dupa ce am condus un Cadillac Escalade in Statele Unite... il postez aici, tot cu titlu de "review" Grin...

V8 American Power

Am avut ocazia sa fac un test-drive cu un Cadillac Escalade - motor V8 de 6.2 litri, din 2008 - era un model high-end, iar luxul si confortul erau cuvinte de ordine, in pofida a ceea ce se spune despre masinile americane (am observat ca masinile de test-drive in general sunt alese din gama high-end... evident ca sa te impresioneze mai tare).
Am auzit un sunet specific unui V8 imediat ce dealer-ul a pornit masina si a lasat-o in "neutru". Sunetul este ceva deosebit,a bataile pistoanelor si teava dubla de evacuare dandu-i o rezonanta foarte interesanta.
Masina era impresionanta - cel putin dupa statistici.
Totusi, trebuie sa ne gandim ca avea peste 400 cai putere si un cuplu similar cu un 911 turbo. Greutatea insa... era alta poveste... 2.5 tone gol.
Cutia de viteze automata era insa foarte sportiva, ducand motorul pana pe la 4000 RPM in anumite trepte - mai ales daca "o calcai la podea" (cutia avea 6 trepte si mod manual - pe care insa nu am apucat sa il folosesc).
Pentru o masina atat de mare si grea, avand in vedere si rotile imense (ma refer la jantele de 22 toli care erau montate pe modelul respectiv) si sistemul de tractiune 4WD, se misca de minune si putea fi controlata ca o jucarie in oras - asta m-a lasat placut impresionat.
Spatiul - nu era o problema - aveam senzatia ca am nevoie de un bat de 50 cm ca sa il bat pe umar pe pasagerul din dreapta - doar cotiera dintre scaune avea cca 30-40 cm...
Consumul insa... asta e alta poveste... 10-12 mile pe gallon... asta vine undeva la 25-30 litri per 100 km... nu e ceva ce sa conduci la servici sau la cumparaturi, nu?
Pretul de asemenea era mult in afara standardelor in care m-as incadra...



sursa img (c) AutoBlog.com, unde puteti gasi si un review mai amanuntit

Logan... by Renault...

In loc de "review" - o mica prezentare pe care am scris-o in Martie 2007 despre Dacia Logan

Dacia Logan... o masina "Made in Romania".

Fabrica Dacia a fost preluata de Renault, care a pornit proiectul Logan (L90) ca si un concept de masina foarte ieftina si accesibila tuturor.

Probabil acesta e unul din motivele pt care este si un subiect controversat.
Multi oameni au tendinta sa afirme ca Loganul ar fi prea scump pentru ceea ce ofera.

Eu am un exemplar, asa ca s-ar putea sa fiu usor subiectiv...
Am vazut Loganul ca fiind cea mai ieftina masina care avea toate optiunile de care aveam nevoie la momentul in care am cumparat-o.
Mi-au placut motorul de 90 CP, spatiul interior imens si suspensiile inalte, care erau puncte de interes cand am cumparat masina.
Are ABS, 2 air-baguri frontale si 3.5 * la testele EURO NCAP, care e un scor destul de bun pt o masina de 9ooo euro, "made in Romania". Mult mai bun decat cel al coreanului Chevrolet Aveo.

Sigur ca nu se poate compara cu masini de peste 15ooo euro, insa as zice ca este un bun competitor cu oricare model sub acea suma.

M-am distrat cu masinuta, am carat diverse chestii cu ea.
Pana la urma, orice masina e doar un mijloc de a ajunge din punctul A in punctul B.
Modul in care calatoresti face diferenta.





Masini mici mai "cool"

Trebuie sa faci o masina mai "cool" daca vrei sa maresti interesul oamenilor pentru ea. Si pentru ca masinile mici devin o varianta din ce in ce mai atragatoare pentru publicul larg, GM vrea sa isi faca cea mai mica masina un pic mai "coo"...

Mai tineti minte vechiul Daewoo Matiz?

sursa img: (c) http://www.automobiletv.ro/events/86.jpg

Cand GM a preluat Daewoo, au redenumit-o Chevrolet Spark si i-au facut repede un facelift...

sursa img: (c) http://www.shoppingreps.com/ProductImages/SmallImages/Chevrolet%20Spark.jpg

Ei bine, iata ce vor sa faca pentru noul Chevrolet Spark - destul de dragut, parerea mea...

sursa img: (c) http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/bto/20090812/X10CH_SP005_610x405.jpg

...si cateva citate de la GM:

"The days when we did a great Silverado (pickup truck) and did an adequate small car--over. We can't do that as a company," CEO Fritz Henderson said during a press conference on Tuesday. "If we do (small cars) well, I think we'll reopen ourselves to a market that frankly we haven't done as well as we should."

But GM's vice president of global design, Ed Welburn, made clear that the goal isn't just to turn out "econoboxes" that post good mileage ratings.
"Cool and small is the next big thing" Welburn said. "Small cars have been done before but it was always like... 'I can't afford big so I'll have this'. I believe small cars can be cool."

sursa articol: (c) http://news.cnet.com/8301-11128_3-10308154-54.html?tag=rtcol;inTheNewsNow

Link Exchange

[Update] acum si Banner Exchange:


Codul HTML pentru a afisa acest banner* pe blog-ul dvs:


* Pentru alte dimensiuni sau tipuri de banner, va rugam sa ne trimiteti un mesaj, folosind formularul de contact. De asemenea, va rugam sa folositi formularul de contact si pentru a cere un update al unui link / banner al dvs.

Pentru cei interesati de schimb de link-uri:
- in primul rand multumim de vizita - ne bucuram de interesul acordat in acest sens
- scopul esential a schimbului de linkuri nu este acela a promova blog-ul in anumite topuri sau statistici, ci mai degraba acela de a avea legatura cu toti cei care pasiuni comune cu noi: in principal automobilismul
- de aceea, se vor accepta la schimb de link-uri site-uri si blog-uri care au specific auto, moto, tot ceea ce tine de automobilism (sau cu precadere orientate pe acest subiect)
- va rugam lasati-ne un comment aici, pe aceasta pagina (formularul de comment e mai jos) cu numele care vreti sa apara in lista si un link catre site-ul dvs.
- o sa aruncam o privire si daca ni se pare OK o sa adaugam un link in side-bar, la sectiunea dedicata.
- daca nu vom considera adecvat pentru link exchange, sau daca site-ul sau blog-ul dvs nu se incadreaza in ceea ce am fi tentati sa promovam, nu o sa adaugam linkul, insa o sa va dam un feedback in acest sens si char vom participa la o eventuala discutie pe aceasta tema.
- asigurati-va ca linkul este corect, si daca e nevoie de orice precizari, adaugati-le in comment.
- procesul de link exchange e 100% reciproc, asa ca e nevoie sa gasim si la dvs pe site un link catre "Pasiune pentru masini" - http://pasiune-pentru-masini.blogspot.com/, cu cel putin acelasi grad de vizibilitate (asa e corect)
- daca pe viitor decideti sa eliminati "Pasiune pentru masini" din lista dvs de LinkExchange, va rog anuntati-ne (tot printr-un comment la acest post sau prin formularul de contact). Va rugam precizati si motivul, pentru ca orice feedback este foarte important pentru noi si de asemenea e binevenit.

In concluzie, noi vedem schimbul de link-uri ca si un parteneriat in scopul de a crea legaturi si de a promova initiativele de remarcat, in care partile inteleg si accepta termenii impusi de ceilalti parteneri.

Va multumim,
Echipa "Pasiune pentru masini".

Contact

Completati formularul de mai jos si apasati "Send Email" pentru a ne trimite un mesaj (e-mail). Cand ati terminat, un mesaj de succes va fi afisat. Dupa aceea puteti reveni la Pagina Principala.
Va multumim.

* Note:
- Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicata.
- Formularul de contact necesita ca Java Script sa fie activat pe browser-ul dvs.




Start !

Salutare tuturor!

Ne-am propus sa intretinem un blog dedicat pasiunii pentru automobile. Automobile de toate felurile. Frumoase / urate, puternice / slabe, mari / mici, ... de toate pentru toti.

Asa ca ... asta este o prima tentativa de care inca ne tinem... sa speram ca suntem siguri ca o sa fie una de succes.

Vom incerca sa scriem aici despre orice subiect care are legatura cu automobilele.
Si, cine stie, poate la un moment dat o sa devina devine chiar interesant.

Vom vedea.



sursa img (c): Jan's Garage